top of page

En tovt fedeles av data. 

DATA_GEUS?

Mijn naam is Albert van der Tang en ik ben de eerste data_geus ter wereld. Dat is makkelijk, want ik heb de term zelf bedacht. Ik zal je uitleggen wat ik ermee bedoel.

330133204_5456990167735831_1160356886456177589_n.jpg

Als zelfstandige wil ik mijn kennis inzetten voor strategische, digitale en data-aangelegen vraagstukken voor een MKB profiel klant. Voor de complexe strategische en digitale vraagstukken die kunnen spelen binnen een bedrijf. Data staat voor de digitale kant van een bedrijf omdat elk bedrijf in de basis data gebruikt om z’n dagelijkse taken uit te voeren. Die data en meer kan ook gebruikt worden om als bedrijf te groeien en te kiezen voor een verrijking of uitbreiding van systemen, processen of tools. Om zo de klant beter te bedienen. Data is altijd helpend. Het primaire doel van mijn werk is meer klantwaarde creëren uit bestaande of nieuwe middelen, digitale tools en digitalisering.

 

De term ‘geus’ heeft een historische lading. In 1566 werd een groepje lage edelen spottend ‘gueux’ genoemd (bedelaars) toen zij bij het Spaanse bestuur pleitten voor herstel van de oude vrijheden. Toen hun verzoek werd afgewezen en zelfs werd bestreden met intolerantie en verdere inperking van vrijheid bewapenden deze ‘Geuzen’ zichzelf onder hun zelfverkozen geuzennaam en de Nederlandse Opstand werd een feit. Een Geus is vindingrijk, creatief en iemand die zich hard maakt voor de goede zaak. 

MIJN WAAROM

Als data_geus wil ik bedrijven helpen in het maximaliseren van waarde uit hun strategie, portfolio en de digitale zijde van de organisatie. 

Ik wil vrij zijn om mijn werkgeluk te vinden in het werk dat ik echt leuk vind. Dat is een rol waarbij ik mijn werkpassies blijf herontdekken, blijf leren over de nieuwste ontwikkelingen en dit samenbreng in de vragen van andere ondernemers. Daar wil ik een belegde boterham mee verdienen en op den duur naar Portugal emigreren samen met mijn gezin om heerlijk van het leven te genieten en op zakelijk en persoonlijk vlak te blijven groeien. 
 

ERVARING

@Belastingdienst |  2021

Inzicht en overzicht creëren in alle activiteiten en initiatieven die MKB raken. Portfolio voor MKB iteratief op één lijn brengen met strategische thema’s (future state of portfolio) en adviseren in capaciteitsmanagement, scenario planning en business en IT voortbrenging (SAFe agile scrum). 

@negroli.coffee & politieke marketing |  2020

Mooie koffiemomenten beleefd met negroli.coffee. Door espressomachines in onze klassiek|moderne Negroli-stijl te personaliseren voor koffiegenieters. Zo creëerden we een praktisch kunststuk voor op je aanrecht of bar — voor de ultieme koffiebeleving.

 

Schreef een boek over politieke marketing — over waarom  kiezers stemmen. Een uitbreiding op mijn masterscriptie: 
Politieke marketing: een analyse van de moderne Nederlandse kiezer

@VDT |  2016

Digitale transformatie geleid: de IT- en ERP-inrichting, workflows, bedrijfsprocessen geoptimaliseerd. Administratieve, communicatie- en commerciële platformen geïmplementeerd (Exact Online, GSuite, Cloud en Magento).

bottom of page